وقتی هدف فرا تر از یک رویا باشد؛ با رییس فدراسیون ورزشهای رزمی و کارنامه سال 91
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

17

وقتی هدف فرا تر از یک رویا باشد؛ با رییس فدراسیون ورزشهای رزمی و کارنامه سال 91

وقتی هدف فرا تر از یک رویا باشد؛ با رییس فدراسیون ورزشهای رزمی و کارنامه سال 91

  

 محمد نوحی، رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در گفتگو با خبرنگاران «نسیم» از مشکلات این فدراسیون در سال 91 و همچنین برنامه‌های خود برای سال 92 سخن گفت.

محورهای این گفتگو:

-سال 91 برای ما بسیار سخت بود اما سعی کردیم به جای اینکه فشار را به ورزشکاران تیم های خود وارد کنیم آن را خودمان تحمل کنیم.
-ما سال گذشته فستیوال جهانی را در کیش برگزار کردیم که بسیار کار مهمی بود و پول آن را به سختی تامین کردیم. 
-در مجموع در سال 91 تمام برنامه های خود را به اجرا در آوردیم اما شاید کیفیت آن مانند سال های گذشته نبود.
-بحث مالی در اداره فدراسیون های ورزشی بسیار مهم است و اگر نتوانیم خود را ساپورت کنیم دچار مشکل می شویم.
- متاسفانه فدراسیون هایی چون ما پخش زنده تلویزیونی ندارند و به همین دلیل اسپانسر ها هم علاقه ای به کمک از ما نخواهند داشت. 
-به همین دلیل مجبور هستیم به شیوه های دیگری برای جذب اسپانسر روی بیاوریم و بازهم اعلام می کنم که امسال سال دشواری را پشت سر گذاشتیم.
-ما بیش از 75 درصد کار های مد نظر خود را انجام دادیم که کیفیت آنها دلچسب نبود و کار ما باید کیفیت بهتری داشته باشد.
-ما در سال 92 کار دشواری در پیش رو داریم زیرا بار دیگر فستیوال جهانی را در پیش رو داریم که می خواهیم اگر امکان پذیر باشد میزبانی آن را به کشور دیگری واگذار کنیم.
-در کشور ما کار های اداری بسیار سخت پیش می رود و حتی زمانی که دستورات خوبی را هم دریافت کرده ایم اما در انجام کار ها دچار مشکل می شویم.
-در دوره قبل رییس جمهور برای فستیوال جهانی ما پیام دادند که این مساله برای ما خیلی مهم بود اما در سمت های پایین تر همکاری های لازم با ما نشد.
-دور قبل با وزیر جلسه گذاشتیم و صحبت هایی هم انجام دادیم که متاسفانه وزارت خانه مشکل بی پولی پیدا کرد.
- برای جمع آوری یک میلیارد تومان پول باید خیلی سختی بکشم و با این وجود توانستیم فستیوال خود را برگزار کنیم.
- ورزش مدیریت بحران است و هر کسی در ورزش مسئولیت قبول کند کار دشواری را پذیرفته است.
-مسئول فدراسیون با استاندار بودن خیلی فرق می کند یک مسئول ورزشی خیلی کار دشوار تری دارد چون به ما کسی چشم نمی گوید و همه هم از من به عنوان یک رییس فدراسیون انتظار دارند. در کنار تمام مشکلات بعضی سنگ اندازی ها هم وجود دارد که به آنها اشاره نمی کنم.
-من با چهل میلیون بودجه این فدراسیون را تحویل گرفتم اما الان به 650 میلیون تومان رسیده است.
- فرض کنید 500 میلیون از بودجه خود را گرفته باشم اما یک فدراسیون هم طراز من 1.5 میلیارد بودجه دارد که اگر 30 درصد بگیرد خیلی پول خوبی را دریافت کرده است. 
-فدراسیون ما از چند رشته ورزشی تشکیل شده که این مساله باعث می شود ما نیاز به پول بیشتری داشته باشیم.
-متاسفانه بعضی اوقات با این مساله روبه رو می شوم که بعضی ها نمی خواهند به هنرهای رزمی توجه شود که این اشتباه است زیرا توجه به رشته های رزمی اهمیت فراوانی دارد.
-در طول مدتی که در فدراسیون بودم هر روز اعلام کردند من به دنبال یک سمت هستم اما واقعا اینطور نبود و فکر می کنم حالا این مساله به اثبات رسید.
-زمانی که نمی توانیم حقوق 300 هزار تومانی به ورزشکار خود بدهیم دیگر چه کار می توان کرد. ورزشکارمن تا چه زمانی با کمترین پول ها می خواهد زندگی کند.
-به عنوان یک کارشناس ورزش می گویم پول دادن به فوتبال این رشته ورزشی را خراب می کند وقتی به یک جوان 20 ساله 700 میلیون پول می دهید او هیچ گاه موفق نخواهد بود و خراب خواهد شد. پول قدرت می آورد و این بسیار برای یک جوان بد و خطرناک است.
-من همین جا اعلام می کنم پول دولتی را از ورزش قطع کنید تا هر کسی که می تواند بیاید و مدیریت کند اینجا جایی برای مطرح شدن نیست و کار کردن در این مسئولیت ها افتخار است.
-وقتی سرود ایران در مجامع بین المللی خوانده می شود کشور های مخالف ما به شدت نابود می شوند و ورزش جای نشان دادن قدرت ما است.
-ما تعادل در ورزش خود نداریم به طور مثال زمانی که پرسپولیس بدون پول یک عمر در فوتبال ایران تاخته است حالا با این همه پول نتیجه نمی گیرد.
- زمانی که قرار است ما مدال بگیریم همه از ما نظر می خواهند اما بعد از آن دیگر کسی به دنبال ما نیست و این دلیل موفقیت های کوتاه مدت ما است.
-ما مسابقات بسیار خوبی را در سال آینده خواهیم داشت و این ها مهم ترین برنامه های فدراسیون ما است. برای حضور در این مسابقات و برگزاری آنها دو میلیارد پول می خواهیم که با وجود تمام مشکلات آنها برگزار می کنیم.
-من یکبار اعلام کردم که برای خصوصی سازی ورزش بیایند بستر ها را فراهم کنند تا بستر نباشد این کار ممکن نیست. باید به اندازه کفایت پول برای خصوصی سازی پرداخت شود.
-چقدر از شرکت های ما مالیات پرداخت می کنند آیا اگر این مالیات ها در ورزش هزینه شود بازهم وضعیت ما به اینگونه خواهد بود.
-به عنوان یک کارشناس فکر می کنم برای رسیدن به موفقیت در مسابقات آسیایی و المپیک باید بودجه لازم تامین شود. باید بدانیم حتی نگه داشتن مدال ها نیز کار دشواری است.
-سه سال پیش گفتم کشتی و تکواندو از المپیک حذف می شود همه خندیدند اما حالا خیلی ها به حرف های من رسیدند.
-برای نگاه داشتن مقام چهار در بازی های آسیایی آینده کار دشواری در پیش رو است و ما پیش بینی ها یمان یک مقدار دور از واقعیت بود.
-رییس جمهور این بحث را اگر مطرح کرد برای ایجاد امید بود و این خیلی کار خوبی بود و برای ورزش ما مهم است.
-اگر می خواهیم به اهدافی که رییس جمهور مشخص کرده است، برسیم باید از همین امروز که حتی دیرشده شروع کنیم.
-ما نسبت به دنبا از لحاظ سخت افزار عقب هستیم و اگر می خواهیم رقابت کنیم باید خود را با سایرکشور های آسیایی مقایسه کنیم. ما با غیرت خود جلو می رویم و این در نتایج ما تاثیر مثبت گذاشت.
-قطعا اگر اختلافی میان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باشد به ورزش ما ضربه می زند. من نامه ای را از خسروی وفا دیدم که خواستند جلسه ای برگزار کنیم که همه با هم آشتی کنیم و من هم پاسخ دادم که خیلی کار خوبی است .
-با وزیر و علی آبادی حرف زدم که گفتند اختلافی میان شان نیست و به طور حتم اختلاف سلیقه هم در همه جا وجود دارد که حل شدنی است.
-ما در بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان کسی که روی هزینه های خود بیشترین دقت را کردم آنهایی که الویت ما نبودند را حذف کردیم و خیلی تغیییرات ایجاد کردیم. 
-در بحث درآمد های فدراسیون نیز کار هایی انجام شده در اعزام تیم ها آنهایی که اعتماد کامل داشتیم را فرستادیم و فکر می کنم در بحث اقتصاد مقاومتی به تعادل خوبی رسیدیم و فکر نمی کنم در سال آینده هم با ادامه این روند با مشکلی روبه رو شویم.
-شوکی که رییس جمهور ایجاد کرد به طور حتم با یک برنامه ریزی قوی می تواند عملی شود و ما در جایگاه دوم قرار بگیریم. مدیرانی در ورزش موفق خواهند بود که اعتبار بیاورند. فکر می کنم باید پول را قطع کنند تا مدیرانی که نمی توانند کار کنند از ورزش بروند.
-ما امثال 2 میلیارد هزینه داشتیم و تنها نزدیک 500 میلیون تومان پول دریافت کردیم و خوشبختانه بدهکار هم نیستیم. اگر قرار است که ما نتوانیم پول فدراسیون خود را تامین کنیم چرا باید به کار خود به عنوان یک مدیر ادامه دهیم.
-من در کارم به هیچ کس اجازه دخالت نمی دهم اما اگر نظری باشد حتما مشورت خواهم کرد. وزیر تا کنون در کار ما دخالت نکرده و حتی یک بار هم نظری داشت وقتی با هم صحبت کردیم نظر من را پذیرفت و فکر می کنم بحث مشورت بسیار خوب است.
-زمانی که در کار یک فدراسیون دخالت نباشد یعنی تصمیم های گرفته شده صحیح است و اگر کاری اشتباه پیش برود وزیر وظیفه دارد به عنوان نفر اول ورزش دخالت کند.
-ورزش ایران تعلیق نمی شود چون مدیران ما بسیار زرنگ تر از این حرف ها هستند. 
-متاسفانه هر گروهی که به ورزش می آید گروه دیگر به دنبال رفتن آنها هستند و این اتفاقات تاثیرات مننفی در ورزش ایران خواهد داشت.
-ما نباید خودمان بی اخلاقی ها را ترویج دهیم و می دانیم باید به بزرگتر های خود احترام بگذاریم.
-همه ورزشی ها باید احترام ها را حفظ کنند و این بی اخلاقی است که نخواهیم مخالفان خود را قبول کنیم. در فدراسیون افرادی در کنار من کار می کنند که از جدی ترین مخالفان من هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 600
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 600
بازدید ماه : 712
بازدید کل : 13141055
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7